søndag 11. april 2010

Fin treningshelg

Etter økt nr. 2 i går ettermiddag. Heidi (bak), meg, Ragnhild, Rita, Vilde og Siri hadde en god og hard fellestrening.

Dagene flyr når været er bra så da blir det llitt lengre mellom oppdateringene. Det vanlige her i Rio er at man trener lørdag morgen og så har fri resten av helgen fordi banene da benyttes av de lokale spillerne og de som eier banene. Siden denne treningsuken har blitt terrorisert av regn og vind hadde vi blitt enige med Kioday om å prøve å få til mest mulig trening i helgen også.

Ritas herlige frokost på restaurant etter første økt.

Fredag morgen hadde vi en fin økt med mye mottak/legg og overgangslegging. Merker godt at det er vanskeligere å gjøre disse tingen utendørs enn inne i sandhallen fordi man har litt vind, ingen vegger å forholde seg til og litt sol i øynene her og der. Vi fikk alle tre flere ting å rette på så det gjaldt å holde tunga rett i munnen.

Fredag ettermiddag møtte vi opp med friskt mot. Janne skulle bli med som Heidis makker og alt var strålende. Etter 5 min med peppring (=slå to og to) begynte det å dryppe fra himmelen. Jeg var klar for å bare kjøre på fordi jeg regnet med det skulle gi seg ganske fort, men de andre ville stå i ly og vente. Og det var like greit at jeg hørte på dem for over gikk det ikke på noen timer og vi måtte bare gi opp trening. Kaldt var det og vi måtte fint traske/løpe hele veien hjem for ingen taxier ville ha oss med, våte og fæle som vi var.

Donaldkulen må nedises :-)

Lørdag morgen dro Heidi til Barra for å spille en lokal turnering med Vilde. Kioday kjørte meg og Rita ganske hardt på trening og helt i slutten skulle vi ha en slik greie hvor man løper å plukker en ball og så skal skyndte seg videre til neste oppgave. Da jeg hadde slengt meg for å plukke en ball og skulle komme meg på beina i en fart skulle samtidig en av hjelpetrenerene skyndte seg å ta bort en ball for at jeg ikke skulle tråkke på den. KABOOOM, der krasja vi hodene sammen så det sang etter. Heldigvis gikk det ganske bra, men jeg endte opp med en fin Donald-kul i panna:)

Jeg og Kio på vei fra trening med et par nyankomne norske på slep;-)

Lørdag ettermiddag ble det fellesøkt med Ragnhild og Siri. Heidi og Vilde var også tilbake fra Barra så vi var tre lag. Med to trener og flere hjelpere kjørte vi mye spillnært som var veldig fint. Vi avsluttet med Paradis som vi vant, Jippi!

Idag har vi hatt en 2,5t lang økt på morgene hvor Vilde var med. Først hadde vi mye mottak/legg og litt angrep. Deretter spilte vi en kamp. Ting satt ikke som det skulle i dag og Heidi og Vilde spilte bra og jobbet som helter så det endte 2-1 til dem. Merker spesielt godt at jeg ikke får til å serve slik som jeg er vant med å dermed blir det vanskelig å få poeng på egen serve.
Ellers har entrylisten til turneringen i Brasilia kommet. Vi har tilsammen 71 poeng og ligger som nr.32 i kvalik nå.

Dagens bilde:

Brasiliansk dame koser seg med sin firbente baby.

-Cindy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar